måndag 6 juni 2011

Sandras konfirmations tårtor

När mitt kusinbarn skulle konfirmera sig nu i Maj fick jag chansen att göra tårtorna! Eftersom jag mest gjort barntårtor tidigare ville jag prova att modellera blommor den här gången. Då det var Maj så tyckte jag att syren och liljekonvalj kunde passa.
Syrenkvisten består av 120 st små blommor som jag har färst på floristtråd, sedan använde jag mig av floristtejp för att binda ihop själva kvisten. För att få mer liv i blommorna målade jag med ätbar pulverfärg. Till både blad och blommor använde jag flowerpaste.
Liljekonvalj kvisten gjorde jag på samma sätt som syrenkvisten, och även här anväde jag flowerpaste.
Eftersom det var konfirmationstårtor gjorde jag även en bibel i modelleringspasta. Jag penslade boksidorna med guldfärgad pulverfärg.
De färdiga tårtorna såg ut såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar