lördag 6 augusti 2011

Tårta till en 30 åring

Jag har fått baka ytterligare en tårta :) Nu var det till en kille som skulle fylla 30. Han älskar fotboll å håller på Blåvitt, och han gillar även öl. Efter mycke funderingar fick det bli en fotbollspelare som ligger å tar igen sig efter match, å va passar då bättre än några flaskor öl ;)
Tårtan är fylld med Hallon och vaniljkräm. Vaniljkrämen kokar jag på Marsánpulver och tillsätter sedan lite vispgrädde för att den ska få en lite rundare och godare smak.
Tårtan är som vanligt täckt med sockerpasta, och jag använder mig av Fun Cakes Rolfondant. Jag har provat några olika märken på sockerpasta men denna är en favorit. otroligt bra att jobba med. Jag köper den på B´s Skafferi en bra webb-butik med väldigt bra och personlig service. Figurerna är gjorda i modelleringspasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar