söndag 31 juli 2011

Tårtor med bilar som tema

Idag fyllde Anders 31 år! Ramona ville överaska honom på hans födelsedag med två tårtor som gick i temat bilar. Eftersom Anders kör Rallycross och har bygg sin egen bil så ville hon att den bilen skulle vara med på ena tårtan. Jag gjorde mitt bästa och jag hoppas han kunde se att det var den bilen jag haft som modell ;)
Tårta 1:
Tårtan är fylld med dumlefluff och hallon. Däck, domkraft och fälgkors är gjort i modelleringspasta- Tårtan är täckt med sockerpasta. Önskemålet för denna tårta var även att den skulle gå i färgerna orange och brunt. För att få in lite brunt så gjorde jag ett band runt hela tårtan.

Tårta 2:

Denna tårta är fylld med Vaniljkräm och hallon. Alla dekorationer är gjorda i modelleringspasta och tårtan är täckt med sockerpasta.

Jag hoppas att Anders är nöjd och att dom smakade bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar