söndag 10 juli 2011

Bröllopstårtor

Den här veckan har varit hektisk... Den 9 juli gifte sig några vänner till mig och det var dubbelbröllop.
Eftersom det inte skulle vara ett "romantiskt" bröllop så skulle tårtorna representera de fyra lyckliga :)

Tårta 1:
Denna tårta var den som de 4 skulle skära i inför alla sina gäster. Den skulle gå i svart och vitt och brudgummarna skulle sitta rygg mot rygg med ett rep runt sig.

Tårta 2:
Denna skulle passa den ena av de 2 brudarna, hon är tokig i Sagan om Isfolket och alrunan skulle också vara med.

Tårta 3:
Brud nummer två ägnar mycket tid åt sina två hundar, så för henne var det självklart att dessa 2 skulle vara med. Tårtan skulle vara i lila och svart.

Tårta 4:
Den ena brudgummen har fiske och då trolling fiske som stor hobby, så en båt i en sjö var önskemålet.


Tårta 5:
Brudgum nr 2 gillar armen och vapen, så här fick det bli ett maskingevär i en trälåda. ett band med camouflage mönster fick vara med längst ner på tårtan.


Alla 5 tårtorna på en och samma bild :)


Det blev några timmars modellering för att få klart alla figurer, det tar så mycket mer tid än vad man tänkt sig... Och eftersom värmen ställer till det så är torkningstiden längre än vanligt. Alla figurer är gjorda i modelleringspasta. och tårtorna är täckta med sockerpasta.

Jag hoppas de fyra blev nöjda :)



2 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina tårtor. Vad duktig du är på att modellera.. Isfolketstårtan hade passat mig.. Älskade också dom för några år sedan.. Skall bli riktigt kul att kika runt bland dina tårtor. Jag är glad att jag hittade hit..

    SvaraRadera
  2. Tack! Va roligt att du hittat till min sida :)Jag har med mycket nöje varit och kollat på dinba fantastiska tårtor!

    SvaraRadera