lördag 30 juli 2011

Händige Manny tårta

Nu har jag fått chansen att baka en tårta igen :) Den här gången var det Ronja som skulle fylla 5 år. Favoritprogrammet på tv är Händige Manny, så det var bara att börja googla... Måste säga att jag gillar verktygen med de stora ögonen.
Tårtan är fylld med Jordgubbsgrädde och vaniljkräm. Jag spacklar alltid mina tårtor med grädde, men är då noga med att fodra sockerpastan med en naturell olja. Det fungerar bra och har aldrig stött på problemet med att tårtan blir fuktig från grädden.
Figurerna är gjorda i modelleringspasta.
Jag hoppas Ronja blev nöjd och att hon kunde se att det var Händige Manny som satt på tårtan.

1 kommentar:

  1. Wow! Superfin tårta! Sonen har önskat sig en Händige Manny-tårta denna gången så jag letar inspiration... //Jenny

    SvaraRadera