söndag 10 juli 2011

Tårtor till pappas 60 års kalas

Så var det dax för pappas stora 60 års kalas!
Jag fick jobbet att fixa tårtorna... något jag sett fram emot länge nu :) Då vi dekorerade borden med rosa rosor så fick det även bli rosa som var den genomgående färgen på tårtorna.
Blommorna har jag gjort i flowerpaste, har tidigare använt mig av Balinas flowerpaste men den här gången testade jag Squires kitchen sugar florist paste, och den var helt underbar att arbeta med! Priset är dyrare men det får inte spela någon roll... För kvaliten var fantastisk :)
Tårtorna är täckta med sockerpasta, och jag använde Fun Cakes rolfondant med vaniljsmak. Jag har bara possitivt att säga om denna sockerpasta, den är lätt att arbeta med och smaken är god. Och den klarar värmen bättre än en del andra.
Jag hoppas pappa var nöjd med tårtorna :)

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag sagt det förut, men....
    Gud vad duktig du är!!!
    Det är inte bara bakverk utan riktiga konstverk som du skapar. Kul att du hittat din grej! Tyvärr verkar det vara en tidsödande hobby om man ser till förtjänst men allt är ju relativt (hur många timmar har inte jag själv lagt ner i löparspåret...och nu är allt flås som bortblåst). Jag tycker du skall gå vidare och satsa på en tårtkarriär men ett steg i taget, nu har du ju faktiskt en egen blogg...alltid något!!!! Fin sida förresten :)

    Jobba nu på i köket. Väntar ihärdigt på att se nästa konstverk!

    Stor kram Katarina :)

    SvaraRadera
  2. Som en av arrangörerna till kalaset kan jag intyga att tårtorna var lika fantastiska i verkligheten som på bild. Både smak och utseende helt outstanding. Väntar nu bara på nästa tillfälle att avnjuta dina konstverk, är det ingen som fyller snart...

    Många kramar mamma Marita

    SvaraRadera